Sunday, April 5, 2009

.....EmoC

..........skang dah masuk 2nd project..also furniture...but this time,i give it follow the theme..hehhe...JOINERY chair..dorang sume kene design kusi gak,tapi perlu fokus pada joining untuk kusi tu..mula2 dorang agak blur la jugak..coz tak sampai maksud apa yg aku nak..last2 paham la..tapi ade jugak yg blur.time wat 2nd project ni,dorang lagi emo kot,coz individual project.tapi ade yg happy coz dah tak kait2 ngan sape2 dalam wat kusi ni..depend la pada dorang.mcm2 la emo yg kua dalam learning proses kali nih..time presentation of coz la..present ideation dah emo da..idea kene reject la..kene komen la..idea tak besh la..mcm2 la.tu baru ideation..tak masuk time devepomnt lagi..detailing lagi..huyoo..dis is learning proses..aku tatau la dorang tau ke tak mende nih..asyik nak emo2 je kan..tapi tak salah kan dorang..aku pun camtu gak dulu..but, 1 day i know sumthing..hope MS also like dat..hope so..huhuhu..then da other emo kes..hahhaha..bout some1 weding..huhu..ade la aritu dapat sms invitation..weding invitation..1stly wat tatau je,coz cam lmbt lagi je weding tuh..padahal wat2 tatau.hahaha..nak ignore ke..mula2 ignore..coz cam da takde kaitan kot..last2 a day b4 weding adala org request ajak pegi weding tuh..FYI..bukan g weding utk photo shoting..tapi jd tetamu..hehe.makna nyer g makan je aa..niat hati takyah g la,watpe pun,takde kaitan..last2 da ddesak oleh budak2 ni..akhirnye mengalah.maklum la,time tu kapla mcam da kosong..cam tak pikir pe2 pun..so g je la..sok nyer betolak tenghari ke sana..destinasi yg tatau kat mana..dah la ponteng meeting aritu..ni sume kes emo ngan keje..berkeras tanak masuk meeting..hahah..so bgerak la kami ke destinasi yg tatau kat ner..main redah je,walaupun aku dah penah stay sane 5 taun..tapi tatau spesifik tempatnyer..hehhe..so redah je..cam nadia af la pulak..redah tu redah jugak,akhirnya sampai gak..dup dap dup la jugak..dari jauh da nampak pengantin bbaju putih..sama lak cam aku..aku pakai kemeja putih jugak,seb baik aku pakai jaket itam..haha..masuk je perkarangan umah pengantin,ayah dia terus datang kat aku..salam la ape lagi.."jemput masuk, en zafir..makan la dulu.."...hehe segan gak,en zafir tuh..apa lagi makan la..haha..tgh2 makan tu,mak dia lak datang.."......tau tak en zafir datang nih?"...huyoo soklan..aku mampu angguk je aaa..seb baik aku amik nasi sket je..tak la nampak cam kebulur sgt..budak2 makan kat tempat lain,sebelah je,tapi asing2..abe je yg teman aku..haha..tgh2 syok makan..tiba2 bunyi suara org selawat ramai2..hahhaha..terkena aku..pengantin lelaki baru sampai rupenye..huhuhu..dah tak tentu arah..takan nak lari 100 meter kot..hahaha..so duk diam je situ sambil telan air sirap..hmmmm..maka aku dengan diam sambil sirap kat tangan menyaksikan adegan pengantin pompuan+lelaki berpimpin tangan dari pintu pagar rumah meneju ke umah..huhuhu..nak sedih ke tanak ni..tatau nak cakap pe dah..emo yg ber campur..hehe..korang decide la sendiri nak rase camne..coz aku cam tatau camne..."....dakuuuuu rela mengundur, kupasti dikau kan fahami...."hahhaha..camtu tu kot rase dalam hati..aku stay je kat situ,dorang da naik ke umah pengantin..amik2 gamba,aku jugak terkulat2 kat situ..hampeh nyer abe tinggal aku sorang2 kat situ..lama la jugak dorang kat dalam umah tuh..maklum la,lama tak jumpe..dorang mmg rapat ngan pengantin pompuan, as junior also aku nyer posmen..haha...okies..da nak blah,aku pun g la salam ngan ayah dia..sempat lagi ayah dia berbisik kat aku...".......tau tak en zafir datang nih?"..huhuhu..sekali lagi, aku hanya mampu tersenyum..haha..da sampai masa nak balik..tgh2 menuju ke tas4200..tiba2.."en zafir dah amik ke nih(doorgift dari pengantin)?"...huyoooo..panggil dari jauh tu..agak segan la jugak...amik je la labu...stat kete n blah..dalam kete sume layan emo..aku?sama la tuh...ntah pe la dorang ni pikir..layan lagu seround.salah satu lagu tema emoc...fazli zainal-harapan..layan sambil karok aa skali....tiba2 ade lak yg berair mata..ntah pe2 la..patut aku yg berair mata..hahhah..dont mind la..jiwe masing...so, berlalu la sudah episod emo aritu..hahhahha..patut ke aku pergi weddind dia sebenarnye?hahha..aku pun tak pasti..lantak la..dah lepas pun...se lagi situasi emo yg agak berat..huhuhuhu..pasal kerjaya aku...tanak a cite panjang2..just nak gtau..aku nak blah dari sini..huhuhu..sebabnyer..tak perlu tau aa..bia aku simpan je dalam hati..sayang gak sebenarnyer nak tinggal kan tempat ni..dah agak lama la jugak aku duk sini..since 2005..tapi oleh sebab takleh di elak, aku terpaksa wat keputusan untuk blah..ramai yg tak setuju aku blah..tapi lastly dorang terpaksa akur..coz of dat main reason..i cant do anything bout dat...aku baru je g interviu kat kl..(cite lanjut bukak kt blog miss le90w..hahha)..insya allah dapat kot..kalu dapat, may b may o jun ni aku blah la kot..ni la pengorbanan yg perlu aku bayar..may b byk sgt dosa aku wat kat sini kot..tapi, pe2 pun anggap ada hikmah disebaliknyer...harap phijrahan aku ni membawa detik perubahn besar dalam hidup aku..ye la duk sini..org tak nampak kita wat ape..then.mintak kita cakap ,ape contribution kamu..huuhu..mana nak ade kalu nak mende on paper...mmg selama ni aku wat mende mmg yg org tak nampak..ye a..utk develop manusia..huhuhu...agak susah nak suh org paham..so mengalah je la..tak mengharap pujian pun..sekadar memenuhi nekad di hati untuk mewjudkan designer komiti..huhuh..ni la azam aku time duk kat uitm..xpose studnt pasal design..tambah2 studnt yg kat pantai timur..tapi nak wat camne...sampai sini saje yg aku mampu buat..hope berbaloi...so, akhir kata....wujud nye EmoC ni sebenarnye atas dasar luahan emosi insan yg berada di keliling aku......sekian,Emoc for our heart...

No comments:

Post a Comment